Tweede dag Krugerpark

8 november 2016 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Na het ontbijt vertrekken we om 8.00 uur weer met de jeep naar het Krugerpark. Het zelfde groepje als gisteren, Glenn en Jeroen, twee jongens uit Apeldoorn, Thea en Pieter, een wat ouder stel, Machteld en Hans,die we al kennen van onze vorige vakantie in Turkije, Betty, een vrouw alleen en John en ik. We hebben veel plezier samen.

Rond 8.45 gaan we het park in. We nemen een andere route als gisteren en zien wederom veel dieren. Nu ook Waterzwijnen, en Maraboes.Ook verschillende Neushoorns Zebra's en Giraffen en Olifanten laten zich weer goed zien. Ook de Buffels die lekker liggen te badderen in de plassen, en ook een Neushoorn die uitgebreid in een plas gaat liggen komen we tegen. Vandaag is het mooi weer en genieten we extra van de mooie tocht. Tussendoor een heerlijke cappuccino en weer op weg. Het is echt weet de moeite waard. We hadden nooit gedacht zoveel dieren te zien en van zo dichtbij!

Om 14.30 komen we weer bij het hotel. We lunchen even lekker en gaan dan zwemmen met een groep in het zwembad van het hotel. De Nijlpaarden liggen in een plas net buiten het hotel, maar laten ons met rust.

Daarna opfrissen en een borrel, en om 18.00 uur gaan we met de bus naar een ander hotel, waar een uitvoering is van traditionele Afrikaanse zang en dans.

Daarna is er een buffet met o.a Krokodil, Impalabiefstuk, Kundu worstjes en Waterzwijn ribjes. Erg verrassend en lekker. Een flinke fles bier erbij en het is af!

Rond 21.00 uur worden we naar het hotel teruggebracht waar we nog wat drinken en in gesprek raken met twee Zuid-Afrikaanse blanke mannen. Na wat gepraat en gelachen te hebben gaan we rond 23.30 naar bed.