Krugerpark

7 november 2016 - Krugerpark, Zuid-Afrika

Om 5.30 worden we gewekt. Na een kop koffie en met een ontbijtje vanuit het hotel op zak stappen we de jeep voor 10 personen in, op weg naar het Krugerpark. Na 30 min. zijn we bij het park waar verschillende formulieren ingevuld moeten worden, Uiteindelijk om 6.45 gaan we het park in. Helaas is het gaan regenen, maar in het begin valt het mee en waait er weinig binnen. We zie meteen al een Zebra, Impala's en een Kundu. Door het regenachtige weer zien we erg veel dieren, zoals Apen Olifanten, Giraffen, Zebra's, Impala's,Nijlpaarden, Neushoorns,Schildpadden langs de weg en een boom vol Gieren.

Rond 9.30 komen we bij een plek om koffie te drinken. Inmiddels zijn we allemaal flink nat en koud geworden, en het lijkt er op dat het blijft regenen.We drinken en lekkere kop koffie en besluiten terug te gaan naar het hotel. Twee andere jeeps gaan wel door, maar wij worden teruggebracht , wat toch nog een uur duurt. We zien onderweg nog verschillende dieren, waaronder een kudde van 28 Olifanten die vlak voor onze jeep oversteken. GEWELDIG! Ongelooflijk hoeveel dieren we hebben gezien, en vaak nog van dichtbij ook!

Terug in het hotel, rond 12.30, ga ik lekker in bad liggen, om warm te worden. Als we opgefrist zijn gaan we ;lekker lunchen. Daarna gaan we gezellig borrelen met een groepje mensen en hebben veel plezier. Diner slaan we over want we hebben geen trek.We gaan op tijd naar onze kamer en slapen vroeg.Het was een geweldige dag. Morgen weer naar het Krugerpark...