Pelgrim's Nest, God's Window, de 3 Rondavels, de Potholes, Hazeview

6 november 2016 - Krugerpark, Zuid-Afrika

Na een goed ontbijt vertrekken we om 8.30 met de bus via de Panoramaroute naar Pelgrim's Nest, de plek waar vroeger de goudzoekers uitrustten. Leuke oudere huisjes, maar verder niet heel bijzonder.

Daarna rijden we naar Graskop, een plaatsje waar we wat winkeltjes bekijken en lekkere cappuccino drinken. Dan rijden we naar God's Window, een plek waar we verschillende mooie vergezichten hebben na flink wat trappen te hebben gelopen. Het derde en hoogste vergezicht bereiken we na door een stuk regenwoud te hebben gelopen. Erg mooi, met vele mooie planten zoals Clivia's.

Van daaruit gaan we met de bus naar een restaurant om te lunchen. Onderweg zien we enorme termietenheuvels en zowaar een flinke groep bavianen langs de weg.

Na de lunch gaan we op weg naar de 3 Rondavels, dit zijn rondingen in het rotsgebergte die volgens sommige Zuid-Afrikanen de hutten van een Zulu-leider en zijn twee vrouwen voorstellen. we kunnen er geweldige foto's maken en zien nog een baviaan van vrij dichtbij, als we er rondlopen.

Als laatste van de trip gaan we naar de Potholes, Dit zijn gaten geslepen door de Blijde rivier, en zand en gesteente, gedurende miljoenen jaren.We maken weer geweldige foto's. Ook van het punt waar de Treur rivier en de Blijde rivier elkaar kruisen. De Treur rivier is zo genoemd omdat daar bij de voorttrekkersoorlogen, de oorlogen tussen verschillende stammen, veel mensen zijn gesneuveld, de Blijde rivier is zo genoemd omdat uiteindelijk de mensen blij waren omdat het toch allemaal goed kwam.

Dan is het tijd om richting Hazeview te gaan, een hotel dichtbij het Krugerpark, we blijven hier 3 nachten. Na ruim een uur rijden zijn we er. We gaan naar onze kamer, kleden ons om en gaan met meerdere mensen uit de bus zwemmen.

Daarna omkleden en aan tafel, waar een dans-en muziekoptreden is van een bepaalde stam. Best leuk. Na het eten gaan we naar onze kamer,want morgenochtend vertrekken we om 5.30 voor een jeepsafari in het Krugerpark.

We moeten wel voorzichtig zijn want rond het hotel lopen twee nijlpaarden, en die zijn niet te vertrouwen. Ook schijnen er aapjes te zijn, dus als we niet op onze kamer zijn moeten we de ramen gesloten houden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl