Aankomst in Johannesburg

4 november 2016 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Na een goede vlucht, met lekker eten en verschillende films te hebben gezien komen we in Abu Dhabi aan. Het is rond 6.15 lokale tijd. (3 uur later als in Nederland)

We hebben tot 10.15 uur, dan vertrekt ons vliegtuig, een Dreamliner, naar Johannesburg. We nestelen  ons in prettige stoelen, na eerst wat rondgekeken te hebben op het vliegveld.

We trekken op met Hans en Machteld, een stelletje die we hebben leren kennen toen we op vakantie in Turkije waren. We hebben contact met hun gehouden en mede door hun zijn we aan deze reis begonnen.

Rond 9.15 gaan we naar de Gate, waar we opgehaald worden met een bus om naar het vliegtuig gebracht te worden. Na wat vertraging gaan we om 10.30 de lucht in en zullen rond 16.45 lokale tijd in Johannesburg aankomen. Daar is het 1 uur later als in Nederland, dus we hebben nog een vlucht van bijna 7,5 uur voor de boeg. Ook ditmaal is de vlucht goed , het eten en drinken prima en zijn er leuke films te bekijken. Alleen slapen lukt ons niet erg, maar dat mag de pret niet drukken.

Rond 16.45 landen we in Johannesburg, maar het duurt een tijdje voor we uit het vliegtuig zijn. De koffers en douane duren ook even, maar dan worden we opgehaald door Roosmarie, onze Zuid-Afrikaanse gids, die ook echt alleen maar Zuid-Afrikaans praat, maar wel te verstaan is. We zijn met een gezelschap van 28 personen, en hebben naast Roos-Marie een vaste chauffeur, die ons naar ons eerste hotel brengt, hotel Aviator, net buiten het vliegveld. een hotel gedecoreerd met accessoires van vliegtuigonderdelen, erg leuk.

Na gedoucht te hebben gaan we lekker eten en nuttigen we een drankje.

Daarna lekker nar de kamer en slapen. Er komen veel vliegtuigen vlak over het hotel, super mooi, en gelukkig hebben we geen last van het geluid want we zijn moe en slapen als een roos..