Durban

13 november 2016 - Durban, Zuid-Afrika

rond 8.30 vertrekken we naar Durban, aan de kust van de Indische oceaan. Het is een flink stuk rijden, en we stoppen voor koffie bij Richard's Baai. Rond het middaguur komen we in Durban, waar we eerst een korte stadstour krijgen. we stoppen in Little India voor een Indische markt waar we nog wat kleinigheidjes kopen. Daarna gaan we naar de Botanische tuin waar we ruim een uur genieten van de mooie bloemen, planten en bomen. Dan gaan we naar Uhmlanga (plek van rieten) waar we verlaat lunchen vlak aan zee, met een heerlijke Irish Coffee toe.

Om 16.00 uur gaan we naar het Holiday Inn Express hotel in Uhmlanga Rocks. we gaan ons even opfrissen en wat luieren en rond 19.00 u wandelen we met Machteld en Hans naar een mooie grote shopping mall achter het hotel. De meeste winkels zijn dicht maar het is toch prachtig om te zien. we hebben allemaal geen trek omdat we 's middags pas laat en veel hebben gegeten, maar we nemen wel een drankje op een terras. Na een uurtje heerlijk  te hebben gezeten lopen we terug naar het hotel. Lekker naar bed, morgen weer vroeg op, we gaan naar Drakensbergen.