St.Lucia

12 november 2016 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

We zijn al om 6.30 u op en gaan nog even bij het water kijken in de lodge op de veranda. Er staat een mannetjes Impala bij het water en later komen er ook vrouwtjes. Ook de aapjes laten zich zien, later lopen ze zelfs bij onze lodge. Er komt een Krokodil uit het water en blijft langs de kant liggen. Het dier is ongeveer 2 meter lang. Erg indrukwekkend!

We gaan ontbijten en vertrekken daarna met de bus naar St.Lucia, waar we een boottocht hebben van 2 uur over het meer, wat brak water heeft vanuit de zee en 4 verschillende rivieren. we zien verschillende Nijlpaarden en Krokodillen. De kapitein maakt het tochtje compleet met het zingen van een liedje. Na de boottocht gaan we het stadje in om een lekkere lunch te nuttigen en als afsluiter nemen we een lekkere Irish Coffee, Ik neem koffie met Kahlua, erg lekker. We hebben nog wat tijd om te shoppen en John koopt een safarihoed. Om 14.30 gaan we weer richting Resort waar we om 15.45 aankomen. Nadat we ons opgefrist hebben nemen we een drankje en besluiten we nog een safari te boeken voor de avond.

We vertrekken om 17.30 en zijn met ons tweeen en de chauffeur. We hebben een safari over het terrein van ons resort Bonamanzi, wat ongeveer 96 ha groot is. We rijden dwars over vlaktes en zien veel Impala's, Nyala's, Gnoe's, Zebra's en Reebokken. Ook in grote getalen bij elkaar. De zon gaat onder en het gaat onweren.We krijgen poncho's aan en hebben nergens last van. het is allemaal erg indrukwekkend, een ervaring om nooit te vergeten. Het wordt donker en de chauffeur schijnt met een lamp bij zodat we evt, nog dieren zien. we zien nog 3 Giraffen bij elkaar en een kudde van ongeveer 40 Buffels met jong steken voor onze jeep over.Ook de geluiden in de stilte zijn fascinerend! Rond 19.15 zijn we weer terug en gaan naar het restaurant voor het diner, wat weer prima is. Daarna gaan we afrekenen, want morgen gaan we richting Durban, een plaats aan de kust waar we ook overnachten. Maar morgen nog even vroeg op om dieren te spotten!