Soweto en Johannesburg

17 november 2016

Vandaag de laatste dag in Zuid Afrika, vanmiddag laat vertrekken we weer richting huis. Wat is Zuid Afrika toch mooi! We rijden langs het bekende Soccercity stadion in Johannesburg, waar de finale van het Wereldkampioenschap voetbal werd gespeeld tussen Nederlanden Spanje. Spanje won. 0-1.

Dan rijden we naar Soweto, een township van Johannesburg, met 1.271.628 inwoners. Soweto staat voor South Western Townships. In Vilakazi street zien we het Mandelahuis, waar hij gewoond heeft, en in dezelfde straat zien we het huis waar Desmond Tutu heeft gewoond. 2 Nobel prijswinnaars voor de vrede uit een straat!  Na nog wat rondgewandeld te hebben in Soweto gaan we richting vliegveld, waar we afscheid nemen van Roos Marie. Na de gebruikelijke controles etc.gaan we met het vliegtuig naar huis. Nog even een overstap in Abu Dhabi, maar nu maar een kleine 2 uurtjes en dan richting Schiphol. Ook dat loopt op rolletjes.  We nemen afscheid van het  reisgezelschap en dan met de auto weer fijn naar huis. Het was een geweldige reis!

1. Hetty:
    16 januari 2019
    Inderdaad een prachtige reis he.. en een heel mooi duidelijk , uitgebreid reisverslag
    Moest weer helemaal denken aan onze reis daar
    Groetjes